Elldor.Info

Agenţie de presă şi ziar online

ONU în Moldova şi Vladimir Voronin apără NIT-ul. ONG-uri importante sunt de partea CCA

Publicat 23:03 | 09 apr. 2012 // Politică, Republica Moldova, Social // 1.150 vizualizări

Oficiul Organizației Națiunilor Unite (ONU) la Chişinău cheamă autoritățile Republicii Moldova să restabilească licența de emisie a postului de televiziune NIT, retrasă la 5 aprilie de Consiliul Coordonator al Audiovizualului (CCA), din motivul nerespectării de către difuzor a deontologiei profesionale şi pluralismului de opinii.

La 6 aprilie, printr-un comunicat de presă, NIT a anunţat că emisia prin cablu şi prin eter i-a fost oprită de Î.S. „Radiocomunicaţii”, subordonată Ministerului Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor.

ONU în Moldova relevă că “NIT emitea preponderent în limba rusă și era perceput drept un post de televiziune afiliat opoziției din Republica Moldova, Partidul Comuniștilor”.

Oficiul ONU apreciază că decizia CCA “trezește întrebări serioase din perspectiva principalelor prevederi ale normelor internaționale de drept, în special Articolul 19 al Convenției Internaționale cu privire la Drepturile Civile și Politice și Articolul 10 al Convenției Europene cu privire la Drepturile Omului”.

“Mai mult decât atât, NIT a fost unul din mijloacele mass-media primare de limbă rusă, iar această decizie are un potențial destabilizator și transmite un semnal de îngrijorare comunităților lingvistice minoritare din Moldova”, se arată într-un comunicat de presă difuzat de Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD-Moldova).

Pe de altă parte, şase organizatii nonguvernamentale de media de la Chișinău declară că “regretă sancţionarea dură” a NIT, că “dispariția oricărui canal mediatic întotdeauna este un lucru nedorit”, dar că nu contestă decizia CCA.

“Nu avem temeiuri de a califica decizia CCA drept una ilegală, deoarece postul de televiziune privat NIT are carenţe serioase în respectarea Codului Audiovizualului, buletinele de ştiri nu reflectă echilibrat şi nepărtinitor evenimentele şi nu asigură pluralismul de opinie, iar în unele cazuri materialele puse pe post incită la ură”, se arată în declaraţia semnată de Centrul pentru Jurnalism Independent, Asociaţia Presei Independente, Centrul de Investigatii Jurnalistice, Centrul Acces-Info, Comitetul pentru Libertatea presei şi Coaliţia Civica pentru Alegeri Libere şi Corecte.

“Solicităm CCA să utilizeze aceleaşi standarde de apreciere şi să-i trateze egal pe toţi radiodifuzorii, sancţionându-i conform legii pe acei radiodifuzori care nu asigură pluralismul de opinie în ştiri. Punctul de vedere al opoziţiei politice trebuie să fie reflectat cu regularitate în buletinele de ştiri”, mai declară ONG-urile de media.

Liderul Partidului Comuniştilor, deputatul Vladimir Voronin, s-a întâlnit luni, 9 aprilie, cu șeful interimar al Misiunii OCSE în Republica Moldova, Jan Pleshinger, şi cu șeful Oficiului Consiliului Europei la Chișinău, Ulvi Akhundlu, pentru a le vorbi despre cazul NIT.

NIT “a fost deja lipsit de spații, amendat, colectivul de jurnaliști a fost intimidat, dar, în ciuda acestui fapt, postul TV a continuat să-și facă treaba onest și intransigent, să aducă la cunoștința cetățenilor știrile și opinia sa asupra evenimentelor curente, motiv pentru care, prin dispoziția autorităților, i-a fost retrasă în mod ilegal licența de emisie”, a spus, între altele, Vladimir Voronin.

Jan Pleshinger şi Ulvi Akhundlu au promis că vor monitoriza cazul şi îşi vor anunţa punctul de vedere, potrivit Serviciului de presă al PCRM.

Eleonora Lisnic
Elldor.Info

Comentarea e interzisă

Subscribe to our RSS Feed! Follow us on Facebook! Follow us on Twitter! Visit our LinkedIn Profile!