Elldor.Info

Agenţie de presă şi ziar online

Vladimir Voronin susţine că “Moldova 1” a dezinformat referitor la 7 aprilie 2009

Publicat 17:18 | 09 apr. 2013 // Politică, Radar, Republica Moldova // 1.200 vizualizări

Vladimir Voronin: 7 aprilie 2009 – “tentativă nereuşită a loviturii de stat”

Vladimir-Voronin-9Liderul comuniştilor, Vladimir Voronin, fost preşedinte al Republicii Moldova în anii 2001-2009, solicită postului public de televiziune “Moldova 1” să prezinte o dezminţire pentru evaluarea făcută evenimentelor din 7 aprilie 2009 şi difuzată în emisiunea „Mesager” din 7 aprilie 2013.

Preşedintele PCRM avertizează că, în caz contrar, va apela la instanţa de judecată.

Vladimir Voronin susţine, într-o declaraţie pentru presă, că ipoteza fraudării alegerilor de către comunişti în scrutinul din 5 aprilie 2009 este “o minciună banală, inventată încă în anul 2009 de către organizatorii dezordinilor”, “deoarece toate structurile internaţionale, fără excepţie, au declarat scrutinul democratic şi nimeni timp de patru ani nu a adus nici un argument sau dovadă pentru a demonstra falsificarea”.

Elldor.Info precizează, în context, că baroneasa Emma Nicholson, parlamentar european, care a făcut parte din echipa de observatori din cadrul OSCE, declara în acele zile pentru BBC, citat de IPN:
„Când am terminat numărarea voturilor pe la ora 1 dimineaţa, pe 6 aprilie, părea că comuniştii vor avea 35%, iar partidele de opoziţie împreună – 40-45 la sută.
Însă către ora 8, cifrele erau foarte diferite. Comuniştii aveau 50%, iar partidele de opoziţie cote infime.
Dar nu avem dovezi.
Dacă eram eu şeful delegaţiei OSCE, aş fi fost mai atentă.
Raportul nostru cu privire la alegeri a fost mult prea blând şi prietenos. Problema e că acesta a fost un raport OSCE, iar în OSCE intră şi Rusia, şi opiniile observatorilor ruşi difereau substanţial de ale mele.”.

În opinia lui Vladimir Voronin, “cea mai monstruoasă minciună, aproape de necrofilia maniacală, se referă la constatarea programului „Mesager” despre patru victime ale pogromurilor”.

“Se creează impresia că proprietarii adevăraţi ai postului public de televiziune şi-au pus ca scop să „adauge” câte un cadavru la fiecare aniversare a evenimentelor tragice din 7 aprilie”, este de părere liderul comuniştilor.

Elldor.Info precizează că pe fondul demonstraţiilor anti-comuniste de la Chişinău din aprilie 2009 au murit Valeriu Boboc (23 de ani), Eugen Ţapu (26 de ani), Ion Ţâbuleac, (22 de ani), Maxim Canişcev (20 de ani).
Presa a scris că aceşti tineri au fost omorâţi de forţele de ordine, lucru pe care ancheta l-a demonstrat clar în cazul lui Valeriu Boboc, existând martori – el a fost omorât în bătaie în centrul Chişinăului, lângă Arcul de Triumf, deşi nu participase la violenţe, urmărind paşnic ce se întâmplă în Piaţa Marii Adunări Naţionale.
Împrejurările în care au murit ceilalţi tineri nu sunt elucidate.

Vladimir Voronin comentează şi fenomenul provocatorilor: “Această „intrigă” referitoare la provocatori, la persoanele miraculoase care cică au direcţionat protestele „paşnice” într-un cadru distructiv de asemenea au apărut din primele zile după tentativa nereuşită a loviturii de stat şi erau răspîndite cu scopul de a justifica organizatorii adevăraţi ai dezordinilor. (…) Astfel, este evident că provocatorii au acţionat în strictă conformitate cu planurile organizatorilor pogromurilor.”

Elldor.Info

Reproducem integral:
Declaraţia lui Vladimir Voronin cu privire la dezinformarea difuzată de programul informativ “Mesager” de la postul public de televiziune „Moldova 1″

Pe 7 aprilie 2013, în cadrul emisiunii informative de seară “Mesager” de la postul public de televiziune „Moldova 1”, în contextul aniversării evenimentelor din aprilie 2009, a fost difuzată informaţie tendenţioasă şi distorsionată, precum şi oferite evaluări neadecvate ale evenimentelor tragice din 2009.

Televiziunea publică şi-a permis nu doar să evalueze distorsionat evenimentele, dar şi să falsifice cauzele acestora. Se declară fără drept de apel că principala cauză a dezordinilor în masă cică a fost falsificarea alegerilor în rezultatul cărora comuniştii au obţinut aproximativ o jumătate dintre voturile alegătorilor. Este o minciună banală, inventată încă în anul 2009 de către organizatorii dezordinilor, deoarece toate structurile internaţionale, fără excepţie, au declarat scrutinul democratic şi nimeni timp de patru ani nu a adus nici un argument sau dovadă pentru a demonstra falsificarea.

Nu rezistă criticii nici aluziile programului „Mesager” la existenţa unor provocatori care, printre altele, au înălţat steagurile României şi Uniunii Europene pe instituţiile de stat.

Această „intrigă” referitoare la provocatori, la persoanele miraculoase care cică au direcţionat protestele „paşnice” într-un cadru distructiv de asemenea au apărut din primele zile după tentativa nereuşită a loviturii de stat şi erau răspîndite cu scopul de a justifica organizatorii adevăraţi ai dezordinilor.
Dar şi acest mit a dispărut atunci cînd poporul Moldovei a înţeles că provocatorii pe care i-a văzut toată ţara în cronicele pogromurilor s-au trezit peste noapte eroi ai libertăţii, fiind miluiţi de noua guvernare liberală cu premii şi protecţie.

Astfel, este evident că provocatorii au acţionat în strictă conformitate cu planurile organizatorilor pogromurilor.

Dar cea mai monstruoasă minciună, aproape de necrofilia maniacală, se referă la constatarea programului „Mesager” despre patru victime ale pogromurilor.
În continuarea speculării cinice pe moartea misterioasă, neelucidată pînă la capăt a lui Valeriu Boboc, postul de televiziune „Moldova 1” face un „cadou” societăţii – încă trei victime printre „participanţii la proteste”.
Se creează impresia că proprietarii adevăraţi ai postului public de televiziune şi-au pus ca scop să „adauge” cîte un cadavru la fiecare aniversare a evenimentelor tragice din 7 aprilie.

Pornind de la evaluările în delir ale evenimentelor din 7 aprilie 2009, de la lipsa de obiectivitate din partea jurnaliştilor, de la constatările unilaterale şi mincinoase difuzate pe întreaga ţară, se poate de afirmat că principalul scop al unor interpretări de acest gen nu este constatarea adevărului şi informarea obiectivă a cetăţenilor, ci dezinformarea murdară, tentativa de a ascunde adevărul despre 7 aprilie, de a-i muşamaliza pe principalii organizatori şi beneficiari ai atacului asupra statalităţii şi suveranităţii Moldovei.

Din păcate în acest joc politic murdar este implicat postul public de televiziune care este finanţat din bugetul de stat şi a devenit în ultimii ani portavoce a forţelor care au organizat pe 7 aprilie crimele îndreptate împotriva poporului şi a ţării.

Pornind de la cele expuse mai sus, solicit de la conducerea postului de televiziune „Moldova 1” dezminţirea evaluării evenimentelor din 7 aprilie 2009 difuzate în programul „Mesager”. În caz contrar, îmi rezerv dreptul de a mă adresa la organele de supraveghere pentru a găsi şi a trage la răspundere a persoanelor care răspîndesc astfel de dezinformări.

9 aprilie 2013

Elldor_Info-Avansam

Comentarea e interzisă

Subscribe to our RSS Feed! Follow us on Facebook! Follow us on Twitter! Visit our LinkedIn Profile!